Ai auzit și tu, poate, că majoritatea oamenilor de afaceri de succes din America nu au studii superioare. Nu au absolvit nici măcar liceul. Poate ai citit și tu cartea lui Brian Tracy: ”Schimbând gândirea, îți schimbi viața” și ai găsit acest studiu. Nu te-a intrigat?
Pe mine acest studiu, mai exact rezultatele acestui studiu, m-au intrigat, deoarece am trăit într-o familie care a pus accent pe a învăța, a merge la școală, pentru că ”numai astfel poți deveni cineva”. Am trăit într-o familie în care trebuia să învăț pentru a putea să am o slujbă bine plătită. Cu toate acestea, se pare că rețeta succesului nu o reprezintă școala și inteligența academică.
Studiul relevă că altceva este de ajutor în a reuși în viață și în afaceri. Acești oameni de afaceri de succes din America, cu toate că nu au urmat un nivel înalt de școlarizare, dețin ceva ce nu mulți oameni dețin, și anume: gestionarea nevoilor, un nivel înalt al aspirației înspre reușită și la ei ”fluturii zboară în formație”.
”Educația este ceea ce rămâne după ce ai uitat tot ceea ce ai învățat în școală.” (A. Einstein)
Se pare că există altceva mult mai important decât partea teoretică, cea academică. Ce sunt, însă, cu fluturii?
Oamenilor de afaceri de succes, din studiul publicat de Brian Tracy, ”fluturii le zboară în formație”; ”fluturii” reprezentând emoțiile. Afaceriștii de succes manifestă o capacitate mare de gestionare a emoțiilor înspre reușită. Inteligența emoțională este foarte importantă în obținerea succesului, întrucât inteligența academică se diminuează odată cu vârsta de 20 ani (afirmă specialiștii în domeniu), în schimb, inteligența emoțională nu este fixă, ci beneficiază de ascensiune de-a lungul vieții, în funcție de experiențele personale.
Cei care sunt ”dresori” cu viața lor, care își dresează gândurile, ca acestea să nu le saboteze succesul și cei care își gestionează emoțiile, beneficiază de bogățiile acestei lumi. Resursele nelimitate sunt accesibile oamenilor care își gestionează emoțiile și nu și le reprimă. Ele sunt accesibile celor care își acceptă un eșec și care învață de pe urma greșelilor proprii sau ale altora.
Emoțiile sunt atât pozitive, cât și negative.
Și emoțiile negative au rolul lor. Iar cei care fac ca ”fluturii să zboare în formație” își acceptă aceste emoții și le determină să meargă în aceeași direcție: înspre succesul lor.
Câți dintre voi nu cunoașteți oameni cărora să le fi fost frică să vorbească în public și, cu toate acestea, acum sunt cei mai buni speakeri? Ei (s-)au studiat și au făcut ca minusul lor să devină plus. Au făcut din frică un aliat. În loc să lase frica să îi stăpânească, au studiat proveniența fricii și nu au mai lăsat-o să ”își facă de cap”. Pentru că și-au propus să obțină acel rezultat: să țină o prezentare în public. Au muncit cu ei astfel încât emoțiile să nu le dejoace planul.
Emoțiile îți pot dejuca planul și te pot înfrâna de la a îți gestiona emoțiile. Fericirea de scurtă durată îți pune în pericol fericirea de lungă durată. A cumpăra un obiect de cosmetică ori de vestimentație îți aduce satisfacție pe moment, dar te împiedică de la obținerea satisfacției de mai târziu. Să spunem că vrei să ai în cont 1.000.000 de euro la vârsta pensionării sau banii necesari pentru o casă de vacanță. Dacă te lași pradă, de fiecare dată, emoțiilor de moment care te îndeamnă să cheltuieli nesăbuit, nu vei ajunge, astfel, niciodată unde ți-ai propus. Nu vei avea niciodată banii aceia în cont, nu vei avea acea casă de vacanță. Gestionarea emoțiilor necesită conștientizare și voință. Acestea sunt secretele oamenilor de afaceri de succes. Ei au toate acestea și reușesc să își mențină focusul pe ceea ce este important pentru ei, chiar dacă este mai îndepărtat.
Poate ți se pare greu să îți gestionezi emoțiile și să adopți un astfel de comportament. Cu totul de acord! De aceea nu sunt foarte mulți oameni de afaceri de succes în lume. 1% din populație este cu adevărat de succes. Ceea ce trebuie să reții este că nu este imposibil. Natalie H. Jenkins, Scott M. Stanley, William C. Bailey și Howard J. Mark în cartea: ”Cât ai cheltuit pe asta?”, arată că mulți oameni au reușit să își înfrângă pornirile de moment, impulsul de a cheltui nesăbuit, adoptând o viață minimalistă, gestionându-și nevoile. A locui într-o casă mică reduce mare parte din cheltuieli. De asemenea o mașină care nu este nouă. Și achiziția bunurilor în perioada reducerilor a determinat trecerea de la un nivel mediu, din punct de vedere financiar, la un nivel ridicat, acela de a fi milionari. Această gestionare a emoțiilor și voința de a reuși te duce acolo unde îți propui.
Nevoile și banii
Revenind la studiul din America, oamenii de afaceri de succes își gestionează nevoile. Ei nu cheltuie mai mult decât au nevoie. Ei analizează o oportunitate, își fac un buget și îl urmăresc întocmai; analizează contexte și oameni.
Oamenii de afaceri de succes au un nivel înalt al aspirației înspre reușită. Aspirația înspre reușită este sinonimă cu legea atracției și a gândirii paranoicului pe invers. Acești oameni de succes sau cu bani (cum sunt numiți de majoritatea populației) gândesc că succesul pe care și-l doresc pentru afacerea lor, pentru viața lor profesională îl vor obține. Tot ceea ce întreprind fac pentru a-și realiza obiectivele, iar întreg Universul conclucrează înspre realizarea dezideratului propus.
Oamenii care au bani (nu care, neapărat, sunt bogați) își setează un nivel scăzut al cheltuielilor cu scopul de a economisi pentru siguranța și confortul lor psihologic și financiar. Nivelul înalt al aspirației de reușită este determinat de felul în care gândim. Dacă gândim și credem, totodată, că nu avem noroc, că nu merităm să avem bani sau că nu vom avea niciodată succes; gândim la ”nivel mic”. Sau dacă considerăm că există oameni ”care se nasc bogați” ori cărora li se întâmplă numai lucruri bune, iar noi nu facem parte din această categorie, atunci chiar nu atragem nimic bun în viața noastră – legea atracției universale. Așa cum gândește un paranoic: că toată lumea complotează împotriva lui, omul de succes gândește că toți oamenii îl iubesc, că este un om bun și va fi recompensat, la un anumit moment dat, pentru că și el face bine celorlalți. Prin legea compensației va primi. Gândind precum paranoicul, dar pe invers, îl ajută să atragă asupra lui numai momente și oameni favorabili dezvoltării financiare și personale.
Dacă nu ești de acord cu acest studiu și cu implicațiile sale, atunci privește, te rog, în jurul tău și realizează o analiză a situației mai multor oameni. Vezi ce fac cei care au bani, cei care nu au bani. Vezi cum gândesc unii și cum gândesc ceilalți. Observă ce dețin unii, ce își permit și ce nu își permit ceilalți. .
Urmărește-mă, pentru că am pregătit articole despre consum și conștientizarea manipulării consumatorilor!
Până atunci:
Succes în conștientizarea banilor!